Uw webwinkel succesvol met
SOTAQ WebPoint® E-commerce

Kies voor betrouwbaarheid & flexibiliteit

Met ons in-house ontwikkelde e-commerce systeem bouwden we reeds enige tientallen implementaties voor zeer tevreden klanten. Met name de flexibiliteit waarmee we specifieke wensen op kostenefficiënte wijze kunnen realiseren kan op waardering rekenen. Op deze pagina geven we u een overzicht van de belangrijkste mogelijkheden die ons pakket u kan bieden.

Implementatie

Ons e-commerce systeem is geen kant-en-klaar pakket, maar een systeem die de meest voorkomende functionaliteiten als bouwblokken bevat. Als we voor u de ideale oplossing gaan maken, gebruiken we deze bouwblokken en eventueel wat maatwerk om de gewenste functionaliteit te realiseren. Zien welke webshops we hebben gerealiseerd? Bekijk onze referenties »

 

Vindbaarheid in zoekmachines

Uiteraard wilt u dat uw producten goed gevonden worden in zoekmachines zoals Google. Het e-commerce systeem van SOTAQ is uitermate geschikt voor zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO.
Lees meer over onze SEO oplossingen in uw webshop »

 

Uw assortiment

De producten die u wilt verkopen hebben bepaalde gegevens, en zijn ingedeeld in een bepaalde structuur. Onze ervaring is dat voor elke organisatie andere gegevens en structuren van toepassing zijn. Om die reden hebben we onze flexibele catalogusmodule ontwikkeld, waarmee we uw webwinkel perfect laten afstemmen op uw assortiment.
Lees meer over onze catalogusmodule »

 

Orders beheren

Leuk als bestellingen in uw webwinkel worden gedaan, maar wat moet er vervolgens gebeuren? Met ons "event-driven" ordersysteem kunnen we nagenoeg elke orderstroom inrichten. Of u uw orders nu per e-mail wilt ontvangen, of uw orders wilt automatiseren in combinatie met uw ERP pakket. Indien wenselijk kunnen we de webshop ook "stand alone" uitvoeren, en kunnen ook pakbonnen (in PDF) en verzendlabels worden afgedrukt. Uiteraard heeft u sowieso inzicht in uw orders en kerncijfers, maar meer daarover leest u verderop bij rapportages.

Betalingen

Voor het incasseren van betalingen schakelen we gespecialiseerde bedrijven in, de zogenaamde payment service providers (PSP's). We hebben koppelingen klaarliggen voor Ogone, ICEPAY, MultiSafepay, PayPal, Mollie en AfterPay. Het betaalproces wordt naadloos geïntegreerd in uw webwinkel zodat u er verder geen omkijken naar heeft. Weet u niet welke PSP u moet kiezen, of heeft u voorkeur voor een PSP met wie we nog niet gekoppeld hebben? Geen probleem, we bespreken het graag met u.
Zie verder de pagina Koppelingen voor meer informatie »


Internationaal zakendoen

Wanneer u internationaal uw producten via het internet wilt verkopen, voorzien we in de mogelijkheden om meertalig en eventueel met meerdere valuta te werken. Dan kunt u zich concentreren op de andere uitdagingen die komen kijken bij internationaal zakendoen.

 

Rapportages

Ons e-commerce pakket bevat standaard een sales rapportage in Excel die u op elk gewenst moment kan aanmaken, en waarbij u kunt aangeven welke orders daaronder moeten vallen (bijv per maand). In de sales rapportage kunt u statistische informatie vinden over uw webwinkel, en detailinformatie over de bestellingen. Indien gewenst kunnen we maatwerk wijzigingen doorvoeren op basis van uw wensen.
Voor klanten met een gezonde dosis rapportagebehoeften maken we graag gebruik van rapportagetools waarmee u méér kunt dan alleen lijstjes bekijken.
Lees meer over onze rapportagespecialisatie »

Meerdere webwinkels

Bij SOTAQ zeggen we wel eens dat we goed zijn in alles dat met "multi" begint. Dus ook multi-shop omgevingen zijn geen enkel probleem. Daarbij proberen we zoveel mogelijk processen te combineren, zodat zowel de techniek als uw organisatie zo efficiënt mogelijk kan werken. Door onze flexibele catalogusmodule kunnen we er tevens voor zorgen dat u uw assortiment kunt delen tussen uw meerdere webwinkels, of dat nu geheel of gedeeltelijk is.
Lees meer over onze multi-shop oplossingen »